Magija praških noći

Kajin drugi rodjendan, koji je inače 05. januara, nametnuo se tokom decembra kao tema za razmisljanje kako ćemo ga proslaviti ovaj put.  Za proslavu prvog  rodjendana umesto standardne proslave izabrali smo otputovati u Atinu. Na taj način Kaja je dobila jedinstvenu proslavu prvog rodjendana uz mini torticu i svečicu na Akropolju.

Ove godine, daleko smo od familije sa decom, Kaja jos ne ide u vrtić tako da ne znamo bas mnogo dece koju bi pozvali na rodjendansku žurku pa smo se ponovo odlučili za putovanje. Naš skromni budžet  odredio je da to ovaj put bude Prag, do kojeg smo išli  vozom i u kom nismo bili nikada pre. Povratna karta za voz Berlin-Prag, izašla nas je kao put Beograd -Niš i 4.januara smo bili na berlinskoj stanici već u 9 ujutru.

Nisam do sada bila na glavnoj berlinskoj železničkoj stanici. Ne idem mnogo u nabudžene delove Zapadnog Berlina a stanica je bila šok jer podseća na neki futurustički film. U najboljem slućaju aerodrom. Seli smo u poluprazan voz koji ide na relaciji Hamburg- Budimpesta i nije kasnio ni munta. Iduća 3.5h  vozili smo se vozom koji više podseća na avion nego na voz.

Nešto posle podneva, stigli smo u Prag. Put od stanice do hotela prešli smo pešaka. Na prvi pogled Prag me jako podsetio na Beograd sa većim brojem lepih starih zgrada i sličnom energijom. Hotel se nalazi u Starom gradu i kad smo stigli bilo je već vreme za ručak posle kog smo svi otišli do sobe da se odmorimo.
Kada sam ponovo izašla sama bilo je oko 4 popodne i spuštalo se veče. Prag mi se ovaj put učinio daleko lepši.  Prava stara, aristokratska prestonica sa divno popločanim ulicama i prelepim zgradama,  pozorištima i muzejima. Veče se polako spuštalo a ja sam obišla deo oko hotela, napravila prelepe fotke i brzo se vratila, namerno  ostavljajući Starogradski trg za posle.

Posle večere  svi smo krenuli u obilazak. Ovaj put ceo grad izgledao je kao neka prelepa baletska scena. Čarobno!

Iskričavo osvetljenje kao da je  radjeno i detaljno planirano  za svaku zgradu posebno da se postigne magija i da se svaka istakne svojim oblikom a da to opet bude kao u nekoj magli, pomalo nestvarno  i magično. Ako ste danju posumnjali u posebnost Praga,  uveče vam bude jassnije zašto tolika pomama za ovim gradom. Prag noću postaje prava bajka.

U tom prazničnom periodu, neposredno posle Nove godine,  uveče na trgu  organizovano je izvodjenje klasične muzike kako bi doživljaj bajke bio još jaci. Na trgu su bili postavljeni i klasični novogodišnji štandovi. Sve je mirisalo na cimet, cokoladu  i kuvano vino.

Sledeći dan, Kajin rodjendan, proslavili smo na Starom trgu uz balone i torticu.

Kaja je duvala u svoju svečicu sa brojem 2 tačno ispred čuvenog Astronomskog sata dok su joj turisti sa različitih strana sveta pevušili Happy birthday to you! i čestitali rodjendan.

Posle toga simbolično smo pustili helijumski balon u obliku broja 2. Kaja je pomalo tužno gledala balon kako leti iznad sata i starog dvorca. Trudila sam se da joj objasnim da je sve u redu i da neke stvari moramo pustiti u pravo vreme, dok su jos lepe, dok nisu izduvale i izgubile svoj pravi oblik, dok još mogu da lete.  BIla je tako tužna ali kad je videla da je odleteo previsoko i da nerviranje nema više smisla mahnula mu je i rekla: baj, baj. Bila sam tako ponosna na moju malu devojcicu! Deca su ponekad mnogo razumnija od nas 🙂

To veče trebalo je da idemo u spektakularnu kafanu  „U Pavouka“. Kafana je prava srednjevekovna krčma gde se organizuju večere kao u tom periodu sa bakljama, trubadurima i plesačicama.

Nadali smo se da ćemo upasti nekako bez rezervacije, ali bilo je nemoguće. Zamolila sam čoveka na ulazu da bar provirim i ono što sam videla izgledalo je spektakularno. Idući put kad budem htela posetiti Prag prvo ću napraviti rezervaciju u toj kafani.

Sledeći dan ostalo je još da vidimo Karlov most i deo pored reke Vltave. Taj deo Praga takodje je mnogo lep.  To su kilometri lepo uredjenih ulica i divnih, starih zgrada.

Sa reke se pruža prelep pogled na grad i prepoznatljivi praški dvorac.

Na Karlovom mostu koji je otvoren samo za pešake, održavaju se razni performansi. Ovde se može čuti živa muzika sa svih kontinenata.

Tako da smo uz prelep pogled uživali i u muzici.

Uveče tog dana imali smo voz za Berlin.

Vreme u Pragu iskoristili smo kvalitetno i videli skoro sve što je trebalo. Nismo uspeli da posetimo dvorac jer je bio zatvoren u tom periodu.

Eto, ostalo je nešto i za sledeći put.

2 Replies to “Magija praških noći”

1. Clementine Kruczynski says: Odgovori

deci treba slaviti rodjendane upravo na taj nacin…Spojila si taj lep dogadjaj i putovanje, moze li lepse i bolje ?Ispratila si to licno i pomalo setno.Uzivala sam dok sam citala , u svim malim detaljima.